Sus

ABC-ul vitaminelor -I-

ABC-ul vitaminelor -I-

Vitaminele sunt substanţe organice necesare de care organismul are nevoie pentru a funcţiona normal.

 

Vitaminele sunt grupate în două categorii:

Vitaminele liposolubile

Sunt depozitate în țesutul gras al corpului (ficat şi ţesut subcutanat).

 

Reprezentanţi:

 

Vitamina A

Vitamina D

Vitamina E

Vitamina  K

Vitamine hidrosolubile

Aceste vitamine sunt solubile în apă şi se elimină prin urină.

Reprezentanţi:

Vitamine din grupul B – B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12

Vitamina C

 

VITAMINELE LIPOSOLUBILE
Vitamina A

Denumire chimica: retinol

Vitamina A ajuta la formarea și menținerea sănătății dinților, oaselor, țesuturilor moi, membranelor mucoase și pielii.

Deficiența: Acest lucru poate provoca orbire nocturnă și keratomalacia, ceea ce face că stratul frontal al ochiului să devină uscat și tulbure.

Surse alimentare: ficat, ulei de ficat de cod, morcovi, broccoli, cartofi dulci, unt, varză, spanac, dovlecei, unele brânzeturi, ouă, caise, pepene galben și lapte.

Vitamina D

Denumiri chimice: ergocalciferol, colecalciferol.

Vitamina Soarelui

Este necesară pentru mineralizarea sănătoasă a osului.

Deficiență: Acest lucru poate provoca rahitism și osteomalacie sau înmuierea oaselor.

Surse: Expunerea la razele UVB de la soare sau alte surse determină organismul să producă vitamina D.

Peștii grași, ouăle, ficatul de vită și ciupercile.

Vitamina E

Denumiri chimice: tocoferol, tocotrienol.

Vitamina antisterilitate

Activitatea sa antioxidantă ajută la prevenirea stresului oxidativ, o problemă care crește riscul de inflamație pe scară largă și diverse boli.

Deficiență: Acest lucru este rar, dar poate provoca anemie hemolitică la nou-născuți.

Surse alimentare: acestea includ germeni de grâu, kiwi, migdale, ouă, nuci și uleiuri vegetale.

Vitamina K

Denumiri chimice: filochinonă, menachinonă (K2).

Este necesară pentru coagularea sângelui.

Deficiență: nivelurile scăzute pot provoca o susceptibilitate neobișnuită la sângerare sau la diateza sângerării.

Surse alimentare: Acestea includ dovlecei, smochine și pătrunjel

Continuarea acestui articol o puteţi citi în ABC-ul vitaminelor II.

Please follow and like us:
error: Alert: Content is protected !!